Logo nedir? Söz mazmunı olarak temel içinlığı dilimizde amblem olan, bir davranışin, faaliyetin, organizasyonun yapkaloriı, mazmunını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo tasar çizimı anlamsal olarak davranışletmenin yahut organizasyonun kazık olarak yaptığı davranışi sembolize edebileceği kabilinden, markanın kendi mazmunı ile de sembolleştirilebilir, ayrıca bazı çdüzenışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı mideerik ve anlamlara mevla olabilir.
Sorusu sorulduğunda lafız mazmunının haricinde, biröte logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasar çizim esnasında tasar çizimı meydana getirecek olan koca yahut kuruma neyin ve nite aktarıldığı olabildiğince önemlidir. öteki taraftan logo tasar çizim çdüzenışmasını meydana getirecek koca yahut kurumun sizi nite anladığı ve logo çdüzenışmanızı nite değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çdüzenışma sizin, davranışletmenizin ve bundan ahir çdüzenışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasar çizim çdüzenışması” olacaktır.
Logo sadece şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değdavranıştirilmiş ve düzenlenmiş hali yahut bellik midein yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çdüzenışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype ansızın çok iş meydanı ile faaliyette mevcut şirketler midein elan çok tercih edilebilir. Uslu bir sektörde canlılık gösteren davranışletmelerin ekseriyetle logoları bölümü özümleme değer. Ancak ansızın zait bölüm ile uğraşılıyorsa bütün sektörleri logoda açıklamak imkansızdır.
Logo ne davranışe yarar?
İşletmeler midein logo yahut logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her nite markası sıfır bir pres eğer olmazsa logo yahut logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz mevsim aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile müşterek gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, oldu aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Eski halini düşünmeye çdüzenışın. Markaların logoları olmadan filhakika bellik olmaları neredeyse imkansızdır.
Bu sebeple davranışletmenize kurumsal bir niyet hazırlayarak yolunuza salim adımlarla devam edebilmek namına “logo tasar çizim” çdüzenışması ile kafalayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kabilinden bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazkaloriı (logotype) anlatım değer. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca bazen kişilerin bir görünüşte tanınmasını sağlayıcı davranışaretlerdir. Tipik bir logo firmaların başkalık edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı renk, font, şekil ve görsellerdir.
Süssüz, kolayca anlaşılır, yazıırlanması kolayca, olası evetğunca azca skorda renkten oluşdünyalıkıdır. Her çeşit baskı ve kesim tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok önemsiz ölçülerde ilimlar kaybolmamalı, çok mefret ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Ayrıksı firma ya da ürünlere ilgili logolar ile karışıklığa saik vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya mefret pert verir.
Logo layihamcıyı değil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun layihamcısı Paul Rand’e için logoyu üreten layihamcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili kasılmaun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin içeriğine münasip olmalıdır. Antrparantez kurumun kendisini nite tanımladığı ve kurumu yansıfecir kavramların neler olduğunu bilmek logonun tasar çizim aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin yüzırabıta icap rengi icap şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü mevsim üstelik sıkıntısızılda kalıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilgili ürün ya da firma midein logo tasarlanacağı mevsim o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri karşı bilgi sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı mevsim simgenin taşıyacağı mazmun bakımında bu bilgi çok önemlidir.