SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sıkça kullanılan dü meal. Fakat bu dü meal mevzuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online düzenışbilgiş firmaları ve internetten satış karşılayıcı e-tecim siteleri kucakin ciddi olan bu dü meal, yeni kitlelere erişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek hesabına önemlidir. Her dü meal da web sitelerinin arama motorlarındaki görünürlüğünü artırmaya yardımcı evet, lakin aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu tasarmızda devran devran birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı biraz henüz harisalım ve bu arada inceleyelim.
SEM: Arama Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) ya da Türki olarak Arama Motoru Pazarlaması, markaların arama motorları üzerinde henüz görünür ve henüz ulaşılabilir olması kucakin meydana getirilen çdüzenışmalara denir.
Arama motoru reklamcılığı olarak da tanılamamlanan SEM, arama motorlarında ücretli reklam alımı gerçekleştirilerek web sitelerinde gidiş geliş arkaışı meselelemlerinin kâffesine denir. En popüler ve pıtrak kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Marka bilinirliğini ve marka kıymetini artırmaya müteveccih bir çdüzenışma olan SEM, jüpiter kitlesini yetiştirmek açısından da oldukça önemlidir. Başkaca SEM çdüzenışmaları ile trafiğinizi usa vurma arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Arama Motoru Optimizasyonu olarak da aşina SEO çdüzenışmaları ise SEM’in bilakis ücretsiz çdüzenışmalardır. SEM sınırlı bir bütçe kucakin maruz reklamları kapsarken SEO çdüzenışmaları sınırlı anahtar kelimelerde sözıcı bir yükseliş elde eylemek kucakin meydana getirilen çdüzenışmalardır. Gelin, bu mukabillaştırmayı biraz henüz harisalım.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çdüzenışmaları arasındaki nüans; yukarıda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret mukabillığında, SEO’nun ise kucakerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde dokumalabilmesidir. şu demek oluyor ki SEO kucakin en ilkin içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet haricinde performans göstermesi kucakin yeni bir ödeme dokumalmaz.
Bunun haricinde bir önemli nüans da hızdır. SEM çdüzenışmalarında sonucu henüz hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kesik süre içinde artırabilirsiniz. Bunun bilakis SEO çdüzenışmaları ise uzun soluklu çdüzenışmalardır. SEO çdüzenışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri adım adım yapmalkaloriız.
Bu dü dijital pazarlama mealı arasındaki bir sair önemli nüans da doğallıktır. SEM çdüzenışmaları ücretli reklam çdüzenışmaları başüstüneğu kucakin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çdüzenışmalarında bu yer değişikdır. SEO çdüzenışmaları henüz katıksız uygulamaları kapsar ve sitenize henüz organik bir gidiş geliş rahatışı sağlamlar.
Bu dü meal, kucakerik bakımından da farklılık gösterir. SEO çdüzenışmalarındaki kucakerikler kullanıcı deneyimini artırmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. şu demek oluyor ki henüz çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çdüzenışmalarında ise maksat henüz ticari başüstüneğu kucakin kucakerikler SEO çdüzenışmalarındaki gibi olmayabilir.
Fakat bu eyitmek bileğildir ki SEM kucakerikleri kalitesizdir. Sadece dü meal arasındaki kucakerik konseptleri ve odaklar değişikdır. Başkaca belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden henüz güzel ya da henüz üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine için ikisinden bile faydalanılabilir.
Hatmızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam eylemek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Müstehlik Davranışları: Sayısal Dönüşümün Yükselişi tasarmıza geçebilirsiniz.